понеділок, 17 квітня 2023 р.

18 квітня - день пам'яти письменника Володимира Рутківського



 

    18 квітня – день народження видатного українського дитячого письменника Володимира Рутківського. На жаль, з 2021 року цей день перетворився на день пам'яті.

    Ми хочемо сьогодні згадати про дитячого письменника та представляємо книгу, яка нещодавно з'явилася у нашому фонді. Це збірка «Володимир Рутківський: у життя та культурі України. Книжка пам'яті».

    Ми маємо можливість вислухати одного з авторів та укладачів збірки дитячому письменнику О.Надемлінському. Йому слово:

    «Ця книга розпочалася з вітання з Днем народження письменника. А ідея незвичайного вітання народилася у стінах одеських дитячих бібліотек.


    На той час я працював бібліографом в інформаційно-бібліографічному відділі. Моїм безпосереднім начальником була Наталія Кавун. В рамках своїх посадових обов'язків я мав серед іншого відстежувати ювілеї письменників та публікувати вітання або якийсь іншій матеріал на нашому бібліографічному блозі.

    Я казав Наталії, що 18 квітня у Володимира Григоровича день народження. І хоча дата некругла, але все одно хочеться зробити якесь неординарне вітання.

    Тут слід зауважити, що Наталка на той час вже була автором детективної повісті для підлітків та переможцем Корнійчуківської премії 2020 року. Та з Рутківським була знайома особисто. Володимир Григорович тоді — у 2020році - казав їй (чому я свідок): «Можеш стати українською Агатою Крісті, якщо трішки попрацюєш».

    Після нетривалих роздумів у мене з Наталкою виникла ідея – звернутися до українських дитячих письменників з проханням коротко відповісти на два запитання: що для них означає творчість Рутківського і він сам як особистість.

    Якщо говорити відверто, все це було схоже на авантюру. Але я наважився.

    І тут з'ясувалося, що наша пропозиція одразу викликала гарячий відгук. Саме прізвище Рутківський одразу викликало посмішку і... бажання підтримати нашу ініціативу. Леся Вороніна, Леся Мовчун, Наталка Марченко, всі одеські дитячі письменники... я не хочу називати їх усіх, бо раптом когось забуду!

    А коли всі швидко написали, ми поєднали та розмістили вітання на нашому бібліографічному блозі.

    Підозрюю, що вийшло непогано.

    Газета «Чорноморські новини» без зайвих питань розмістила це вітанняна своїх сторінках.

    А потім мені зателефонував сам іменинник:

    - Льошо, дякую за привітання, це ж така робота! Така робота!..

    Здається, він був зворушений.

    - Господи, яка робота! Ваше прізвище творить дива! Мені просто треба було кинути клич! – сказав я.

    ...Потім десь за півроку, коли ми з Інною Іщук обговорювали ідею створення книги пам'яті В.Рутківського, в основу збірки ми поклали принцип саме цього привітання. Та ось, що з цього вийшло».

    З цією книгою можна познайомитися, якщо прийти до нас у бібліотеку на Катерининську, 67






Немає коментарів:

Дописати коментар